Dag 14 | Op visite en visite krijgen

5 augustus 2023 - Veynes, Frankrijk

Vandaag begint de dag koud. Het plan is dat Marc samen met Mark - overburen - naar Veynes loopt om brood te halen. Marc wacht maar zit Mark niet en besluit om met de mountainbike naar de bakker in de Veynes te fietsen. Voor het eerst in alle dagen Frankrijk een lange broek en trui aan. Bij terugkomst op de camping konden deze kleren snel uit omdat het inmiddels weer warm is geworden. We ontbijten met z'n drieën en maken ons klaar om op visite te gaan naar Betty en Harry op de camping aan het meer naast camping Solaire. We drinken daar een drankje en gaan daarna met Sil naar het meer. Hij wil graag naar het speelkussen in het meer, maar die is dicht wegens de harde wind. Dan maar in de draaimolen, daar geniet Sil nog altijd van. We kopen nog een ijsje en lopen terug naar de camping. We trekken allemaal onze zwemkleding aan en gaan heerlijk in de zon liggen bij het zwembad. Ondertussen hebben we contact met Gerard en Henriette. Zij zijn uit Zwitserland naar Frankrijk gereden en staan op een camping in de omgeving van Gap en willen graag op visite komen in Veynes. Astrid rijdt snel naar de Super U om nog wat boodschappen te halen. Eind middag komen Gerard, Henriette, Hidde en Floortje. Met z'n allen lekker in de zon praten we over de vakantie en hebben we gezellige uren met elkaar. Met elkaar eten we spaghetti en maken de heerlijke fles Champagne Rose open die Marc van Reinout voor zijn verjaardag heeft gekregen. We drinken met elkaar nog een bakje Senseo koffie en daarna gaat de visite weer terug naar Gap. Wij ruimen de rommel op en Sil slaap vannacht weer in de fresh & black tent. Na een fijne dag vallen we allemaal op tijd in slaap.