Dag 11 | Grenoble - Mel naar NL

2 augustus 2023 - Grenoble, Frankrijk

Vanmorgen niet alle tijd om rustig te ontbijten. Vandaag is de dag dat Mel met zijn vriend Mark (uit Stiens) met de Flixbus terug gaat naar NL. Dus wat sneller ontbijten, Mel op tijd uit de tent want de 2-persoons tent moet schoon en opgeruimd worden. We ruimen op en pakken de tassen. Inmiddels is Mark met zijn ouders gearriveerd bij onze camping. We stappen in de auto en moeten nog 1,5 uur rijden naar de prachtige stad Grenoble. Daar zullen Mel en Mark op de Flixbus stappen naar Lyon. In Lyon stappen ze dan over in een andere Flixbus om uiteindelijk om 08.30 uur in Amsterdam aan te komen. Het is een prachtige zonnige en warme dag. In Grenoble zoeken we een parkeergarage en lopen door de mooie straten van de prachtige stad Grenoble. We lunchen goed bij een Mexicaans restaurantje. Daarna wandelen we nog een tijdje door de stad en maken mooie foto's. We strijken nog even neer bij op een terrasje omdat de jongens zin hebben in een biertje en wij in koffie. Ik hoop dat het bier lekker smaakt...Eur. 8,50 voor een glas bier, daar mag je wel iets van verwachten! We lopen nog even langs de kabelbaan van Grenoble. De cabines zijn bolletjes en brengen je van de stad, over de rivier naar het hoog gelegen fort op de berg. Helaas hebben we geen tijd meer om met z'n allen naar boven te gaan en belooft Marc dit vanmiddag te doen met Sil als Mel en Mark in de bus zitten. We rijden naar het station waar de Flixbus al klaar staat. Een enigszins onvriendelijke chauffeur, wat later wel anders bleek, gaf ons aan nog even te wachten. Het wordt nog spannend of Mel en Mark zonder goede ID de bus in komen. Mel met een verklaring van vermissing ID en Mark zonder ID maar met een verklaring. De chauffeur checkt alleen het vervoersbewijs en kijkt niet naar de ID. Bagage wordt in de bus gezet en we zwaaien de beide jongens uit. Daar gaan ze...een lange reis tegemoet! Marc en Sil parkeren de auto in de stad en lopen samen naar de kabelbaan. Astrid blijft in de auto om te slapen en gaat niet mee. Spannend en het gaat nog waaien ook. Sil kijkt naar de kabel van de kabelbaan en vraagt mij of die ook kan breken? Marc geeft aan dat hij niet bang hoeft te zijn omdat de kabels iedere dag gecontroleerd worden. Dat stelt Sil gerust en samen met Marc stapt hij in de gondel. Sneller dan gedacht zijn we boven en genieten Marc en Sil van een heerlijk ijsje en het fantastische uitzicht over Grenoble en de hoge bergtoppen. De wind neemt toe, maar toch stappen we samen weer in de gondel en zijn snel weer beneden. Samen met Astrid zoeken we een restaurantje op om iets te drinken en halen we nog een stokbrood voor onderweg in de auto. Inmiddels horen we dat Mel en Mark in de tweede Flixbus zitten onderweg van Lyon naar Amsterdam. We zijn blij dat het allemaal is gelukt. Bij aankomst op de camping komen Mark en Viola - de overbuurtjes - nog even borrelen. Sil slaapt vanavond lekker warm in de caravan. Het moet nog wennen dat Mel er niet meer is, maar moe en vol indrukken vallen ook wij in slaap.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl