Dag 10 | Chateau in Gap

1 augustus 2023 - Gap, Frankrijk

Marc en Sil waren alweer vroeg uit de veren en zitten samen van de opkomende zon te genieten. Na het ontbijt rijdt Sil op zijn mountainbike naar Nel, mar die slaapt nog. We doen lekker rustig aan bij de caravan. Na een simpele lunch onder de luifel bij de caravan stappen Marc, Astrid en Sil in de auto en rijden we naar Chateau in Gap. Sil speelt heerlijk in de speeltuin terwijl Marc en Astrid genieten van een bakje koffie. Astrid is moe en probeert wat te rusten in het gras in het park. We vervolgen onze wandeltocht tussen de bomen door en langs een mooie beek. Sil leest de bordjes bij de bomen en kent nu veel bomen namen. Hij zoekt takken en gooit steentjes in het water. Uiteindelijk komen we bij een punt waar een geweldig mooi uitzicht hebben over Gap en de prachtige hoge alpentoppen. Na een leuke middag rijden we terug naar de camping. Vanavond is de laatste avond voor Mel, hij gaat morgen met de Flixbus naar NL. Zijn vriend Mark uit Stiens heeft besloten met Mel mee te reizen naar NL en blijft de komende in Franeker bij Mel. Omdat het de laatste avond voor Mel is gaan we vanavond met z'n vieren in het restaurant bij het meer eten. We eten een heerlijk vleesgerecht en Sil geniet van zijn friet en kipnuggets en als toetje een ijsje. Weer terug bij de caravan komen de ouders van Mark, Betty en Harry, langs om kennis te maken en e.e.a. door te spreken voor de terugreis naar NL. We spreken af dat we de volgende dag om 10.00 uur vetrekken naar Grenoble, waar we Mel en Mark zullen afzetten in de Flixbis. Mel gaat vanavond met zijn vrienden naar het meer en gaan wij allemaal op tijd naar bed. Vanavond slaap Sil in zijn kant van de tent omdat Mel vanavond als laatste nacht ook in de tent slaapt.