Dag 7 | Marc en Astrid dagje samen weg

29 juli 2023 - Orpierre, Frankrijk

Vanmorgen zat Sil al om 07.30 uur klaar om samen met Marc in het zonnetje koffie te drinken. Overigens doen we dit iedere morgen, maar is Marc de eerste. We ontbijten met z'n vieren en Marc en Astrid maken zich klaar om een dagje samen weg te gaan. Mel biedt aan om vandaag op Sil te passen. We stappen samen in de auto en hebben als doel om een aantal lavendelvelden te zien. We rijden richten Sisteron en stoppen kort bij ons vertrouwde plekje aan het beekje de Büech en nemen daar een paar mooie foto's. We vervolgen onze tocht en nemen de afslag naar het prachtige, hoog op de heuvel liggende, idyllische dorpje Garde-Colombe. Prachtige straatjes die zich goed lenen voor het maken van mooie foto's. We rijden weer door, nu echt op zoek naar de Lavendelvelden. We komen door Orpierre, waar we gisteren naar de waterval zijn geweest, en rijden een erf op en vragen de weg. Meneer geeft aan dat we naar de Col de .. moeten rijden en dan op een gegeven moment de auto moeten parkeren om daarna te voet de lavendelvelden te kunnen zien. Veel lavendel was al weg gesneden, maar een enkel veld was nog te zien. Prachtig om te zien en heerlijk om te ruiken. Wat een rust en wat een uitzicht op de lagere en hogere bergtoppen. We genieten samen en gaan uiteindelijk toch weer terug naar de auto. Wat doen we...naar Sisteron of gaan we terug naar de camping? We besluiten het laatste te doen en rijden weer terug richting Orpierre. We dwalen rond door de straatjes van het ongelooflijk mooie middeleeuwse dorpje. Nog steeds hebben niets gedronken of gegeten na ons ontbijt, dus wordt het tijd voor iets lekkers. We strijken neer op een terrasje in Orpierre en eten een heerlijk broodje. We rijden weer door en nemen een kijkje bij plan l'eau net voor Serres. Nog even een foto van de hooirollen en dan naar de camping. Ze geven veel regen en onweer op, dus alles maar extra vast zetten en Sil voor een nachtje in de caravan. We kijken terug op een heerlijk dagje samen weg en vallen voldaan in slaap.